PRODUCT DEVELOPMENT

Meer omzet, een hogere winst, toegang tot nieuwe markten: een nieuw product biedt u als ondernemer allerlei kansen. Tegelijkertijd is product development voor veel bedrijven noodzakelijk om de veranderingen in hun omgeving te overleven. Het realiseren van een nieuw product is echter niet eenvoudig. Door een goede voorbereiding, door samen te werken met ervaren bedrijven en door gebruik te maken van de juiste methoden, verhoogt u de slagingskans. Tegelijkertijd beperkt u zo de kosten van het ontwikkelingsproces.

Een product ontwikkelen doen we bij 2C Marketing in 3 stappen en omvat product development van idee tot uiteindelijke realisatie. Het 2C product development stappenplan ziet er dan als volgt uit:

  1. Ontdekken – Van initiatief/idee naar gezamenlijke kans. Voorziet het idee in een behoefte? Is het idee echt nieuw? Is het idee onderscheidend? Betreft het een bekende of nieuwe markt? Heeft u toegang tot die markt? Is de markt aantrekkelijk? Is er voldoende tijd en geld?
  2. Ontwikkelen – Van gezamenlijke kans naar concept. Er worden meerdere oplossingen ontwikkeld die worden getoetst door met klanten en toeleveranciers van gedachten te wisselen.
  3. Organiseren – Van concept naar verbinding en business. Als er uit de eerdere oplossingen een duidelijke keuze is gemaakt, wordt het concept verder ontwikkeld. Het product wordt tot in detail uitgewerkt. De fase eindigt met een definitief ontwerp in de vorm van een (werkend) prototype. Ook wordt in deze fase aandacht besteed aan het productieproces en wordt er gewerkt aan een distributie- en marketingplan. De grote lijnen liggen vast; er hoeven weinig beslissingen meer te worden benomen.

Een duidelijke en gestructureerde planning is zeer van belang bij product development. Tevens is het noodzakelijk continu te testen en bij te sturen, bijvoorbeeld door het gebruik van prototypen. 2C Marketing neemt dit proces uiteraard ook voor u uit handen.

‘Life’s too short to build something nobody wants.’

Ash Maurya

Voor merken als Melkmeisje, Odorex, Proset, Sanicur en Solligne is reeds middels bovenstaand stappenplan productontwikkeling uitgevoerd. 

Benieuwd naar wat 2C Marketing op het gebied van product development voor uw bedrijf en/of merk kan betekenen? Neem contact op en we doen u graag een passend voorstel!

Product development - &C Marketing